De wereld van Employer Branding en Recruitment Marketing is volop in beweging.
Ook Buro Focus staat nooit stil! Hier delen wij met jullie onze inzichten en tips over wat wij geleerd hebben van onze klanten, maar ook wat onze klanten leren van ons.
DE GIDS NAAR JOUW STERK WERKGEVERSMERK
Wat heb je nodig voor een sterk merk? Een goed product? Klanten? Een goede strategie? Natuurlijk! Maar of je het ware potentieel van al deze facetten kan benutten, ligt in de handen van de mensen achter je merk: je werknemers. Hun tijd, energie, inspanning en betrokkenheid zullen er uiteindelijk voor zorgen dat jouw merk zijn bestaansrecht krijgt en behoud.
Nu veel bedrijven zich bevinden in een markt waar de concurrentie voor het vinden van goed personeel moordend is, wordt het moeilijker om de juiste mensen te vinden en aan jouw merk te binden. De voordeur openzetten voor nieuwe kandidaten, maar ook de achterdeur dicht houden was nog nooit zo belangrijk. Employer Branding kan daarbij helpen. In deze whitepaper gaan wij je uitleggen wat Employer Branding is en hoe jouw bedrijf het kan inzetten!

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 1
WAT IS EMPLOYER BRANDING?
Employer Branding helpt je bij het boeien van potentiële werknemers en bij het binden van je huidige werknemers. Het begint allemaal bij het inzicht krijgen in jouw ‘Employer Brand’ – jouw werkgeversmerk.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 2
HOE BEGIN JE MET EMPLOYER BRANDING?
Het is dus belangrijk om eerst je interne processen onder de loep te nemen. Ga in de schoenen van je medewerkers en potentiële kandidaten staan. Waar lopen ze tegen aan? En wat maakt het werken bij jullie nou juist zo leuk? Wat heb jij dat de concurrent niet heeft?
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 3
HOE ONDERSCHEID IK MEZELF ALS WERKGEVER?
Als je eenmaal goed in beeld hebt wat er onderscheidend (en relevant voor potentiële en huidige werknemers) is aan jouw werkgeversmerk, kun je dit naar buiten gaan brengen! Hier wordt het wat ons betreft écht leuk.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 4
INTERN EN DAN PAS EXTERN!
Ho! Niet te snel! We snappen natuurlijk dat je meteen aan de slag wilt en zo snel mogelijk nieuwe collega’s wilt werven, maar je wilt echt eerst de boodschap naar je huidige medewerkers uitrollen. Want als zij zich deze boodschap niet dragen of zelfs niet begrijpen, kan er miscommunicatie ontstaan.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 5
MAKKELIJK SOLLICITEREN
Je weet inmiddels welke vacatures vervuld moeten worden, welke profielen hier goed bij passen en met welke sterke boodschap je ze gaat overhalen om bij jou te komen werken.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 6
HOE ZEND IK MIJN EMPLOYER BRANDING
BOODSCHAP HET BESTE UIT?
De vijver van werkzoekenden is steeds kleiner aan het worden, hierin vissen is nog steeds goed, maar je zult ook bij de latent werkzoekende aan moeten kloppen.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

De gids naar jouw sterk werkgeversmerk - deel 7
METEN, WETEN EN BIJSTUREN
De campagne begint te lopen en dan stromen de eerste sollicitaties binnen. Dan is het belangrijk om te toetsen of deze inderdaad aansluiten bij het profiel wat aan de hand van de persona is uitgewerkt. Wat is de kwaliteit van de kandidaat? En past deze goed bij de organisatie?
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl
HANDIGE HR-TOOLS
Er wordt tegenwoordig veel van je verwacht als je werkzaam bent op de afdeling HR. Je bent People Manager, Recruiter, Marketeer, Psycholoog en ga zo maar door! Omdat we snappen dat het bijna onmogelijk is om up to date te blijven met alle trends en vaardigheden, hebben wij een aantal handige blogs geschreven die jou hierbij helpen!

Blog - Recruitment Trends voor 2024
DIT ZIJN DE RECRUITMENT TRENDS VOOR 2024
De grenzen tussen technologie en menselijke interactie zullen steeds meer vervagen. Maak je klaar voor de volgende golf van transformatie. Lees hier de trends van 2024,
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

Blog - Het bereiken van Generatie Z
JONG TALENT WERVEN? ZO BEREIK JE GEN Z MET JE CAMPAGNES!
Het bereiken van Generation Z kan soms een uitdaging zijn. Met de krapte op de arbeidsmarkt en de strijd om talenten te vinden, wordt het werven van GenZ-ers steeds belangrijker. Lees hier hoe jij deze generatie kunt bereiken.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

Blog - Wervingsvideo's voor jouw Employer Branding
8 REDENEN WAAROM JE WERVINGSVIDEO'S MOET INZETTEN
Wervingsvideo’s presenteren je organisatie(cultuur) aan geïnteresseerde en potentiële kandidaten voor je openstaande vacatures. Lees hier waarom je een wervingsvideo zou moeten inzetten.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl

Blog - Employer Branding op Social Media
ONTDEK DE KRACHT VAN EMPLOYER BRANDING CONTENT
Platformen zoals LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter bieden uitstekende mogelijkheden om jouw werkgeversmerk naar buiten te brengen en te versterken.
Meer weten? Mail naar welkom@burofocus.nl