buro-focus-sessie-2-low-13

EMPLOYER BRANDING

Wat heb je nodig voor een sterk merk? Een goed product? Klanten? Een goede strategie? Natuurlijk! Maar of je het ware potentieel hiervan kan benutten, ligt in de handen van de mensen achter je merk: je medewerkers. Hun inspanning, betrokkenheid en energie zullen er uiteindelijk voor zorgen dat jouw merk zijn bestaansrecht krijgt en behoudt.

Nu veel bedrijven zich bevinden in een markt waar de concurrentie voor het vinden van goed personeel moordend is, wordt het moeilijker om de juiste mensen te vinden en aan jouw merk te binden. De voordeur openzetten voor nieuwe kandidaten, maar ook de achterdeur dichthouden was nog nooit zo belangrijk. Employer Branding kan daarbij helpen. In een aantal blogs gaan wij je uitleggen wat Employer Branding is en hoe jouw bedrijf het kan inzetten!

 

HOE ZEND IK MIJN EMPLOYER BRANDING BOODSCHAP
HET BESTE UIT?

De vijver van werkzoekenden is steeds kleiner aan het worden, hierin vissen is nog steeds goed, maar je zult ook bij de latent werkzoekende aan moeten kloppen. Deze personen zitten al bij een werkgever, maar kunnen geprikkeld worden om te solliciteren omdat ze bij hun huidige werkgever tegen zaken aanlopen en nog niet helemaal op hun plek zitten. Deze mensen zijn niet actief op zoek naar een baan waardoor ze zich dus niet bevinden op de jobsites zoals Indeed.

LATENT WERKZOEKENDEN - ONLINE

 

Waar bevindt de latent werkzoekende zich dan wel? Online! Op Social Media en op het internet. Het is dus belangrijk om Social Media en andere onlinekanalen serieus te nemen in jouw Employer Branding strategie wanneer je hiermee nieuwe kandidaten aan wil trekken.

Dat is dus waar je deze potentiële kandidaten kan bereiken. Platformen zoals TikTok, LinkedIn, Google en Meta (Facebook, Whatsapp en Instagram) bieden heel veel (betaalbare) mogelijkheden tot het adverteren van de content die je verzameld hebt. Hiermee kun je mensen, die jouw bedrijf nog niet volgen, naar je pagina of je website trekken. Veel bedrijven posten heel actief op het moment dat ze een vacaturepagina open hebben staan, maar voor de rest blijft alles relatief stil. Het is belangrijk om je boodschap oprecht en consistent in je communicatie mee te nemen. Zo bouw je continu aan je Employer Brand.

 

 

Deze website heeft maar één doel: converteren! Oftewel, sollicitaties binnenhalen! Een werken-bij-pagina is dus altijd onderdeel van ons Employer Branding traject.

Is een aparte website door verschillende omstandigheden niet mogelijk? Dan kijken we samen hoe we op andere manieren op een zo laagdrempelige manier kandidaten online kunnen laten solliciteren. In de Candidate Journey staat namelijk via welke kanalen de doelgroep het beste bereikt kan worden, maar ook wat hun verwachtingen zijn op basis van solliciteren en het sollicitatieproces.

buro-focus-sessie-2-low-57

LATENT WERKZOEKENDEN - OFFLINE

Maar, niet alleen online kun je deze doelgroep bereiken! Je kunt deze campagne sterker maken door ook offline communicatiekanalen in te zetten op plaatsen waar jouw potentiële kandidaten vaak te vinden zijn.

Denk hierbij aan het verwerken van je Employer Branding campagne in je sponsormateriaal. Bij de lokale voetbalclub langs de zijlijn op een reclamebord bijvoorbeeld! Wil je dan ook nog eens je huidige medewerkers aan je binden? Kijk dan zeker even of er niet een zoon of dochter op zoek is naar een sponsor voor nieuwe shirts!

Wij kijken graag mee waar jouw doelgroep zich bevindt, zowel online als offline, en werken dit uit in het mediaplan. Helemaal op maat gemaakt op jouw doelgroep en het budget.

Over de auteur

Mieke Dekker - van den Hemel

Mieke is Employer Branding Specialist bij Buro Focus. Ze is ontzettend betrokken bij het vinden van de juiste mensen voor de klant. Vooral het duiken in al de verschillende branches en werkzaamheden zorgt voor enorm veel enthousiasme bij haar: "Ik vind het geweldig dat ik door mijn werk bij allemaal verschillende bedrijven en branches een kijkje in de keuken krijg. Ontzettend mooi om te zien dat elk bedrijf zo’n unieke identiteit en werkgeversmerk heeft! Dat wat je uitdraagt, dat trek je aan. Daar help ik mijn klanten het liefste mee; het aantrekken van hun ideale nieuwe collega’s."

Meer weten? Lees de volgende blog

Meten, weten en bijsturen

Logo Symplistic

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.