buro-focus-sessie-2-low-68_bewerkt

Jong talent werven? Zo bereik jij Gen Z met je campagnes!

Het bereiken van Generation Z (Gen Z) of ook wel gezegd personen binnen de leeftijdscategorie 18 tot 24 jaar, kan soms een uitdaging zijn. Met de krapte op de arbeidsmarkt en de strijd om talenten te vinden, wordt het werven van GenZ-ers steeds belangrijker. Deze generatie heeft unieke kenmerken en voorkeuren, waardoor het soms lastiger is om de doelgroep aan te spreken. Gelukkig kennen we bij Buro Focus deze generatie door en door en leggen wij je graag uit hoe je dit jonge talent kunt aanspreken en bereiken.  

Gen Z is opgegroeid in het digitale tijdsperk, dus deze jongeren zijn bijna continue “online”. Ze zijn zeer actief op sociale media en andere online platforms, daarom is het belangrijk om een sterke online aanwezigheid te hebben. Gen Z heeft een korte spanningsboog, dus is het van belang om op creatieve manieren snel hun aandacht te trekken en vast te houden. Wij geven je een paar tips hoe je dit het beste kunt doen: 

1. TikTok

Het is veruit het meest populaire platform van deze tijd: TikTok. Het is een platform met korte, vlotte en grappige filmpjes, maar inmiddels gaat de content een stuk verder dan enkel liedjes playbacken en populaire TikTok dansjes uitvoeren. Tegenwoordig zie je steeds meer challenges voorbij komen, zie je ook dat hashtags strategischer worden ingezet en zetten bedrijven het platform ook zakelijk in. TikTok is een ideaal kanaal voor je Employer Branding, waarbij je met korte videe’s gemakkelijk en snel een kijkje achter de schermen kunt geven van jouw bedrijf, bedrijfscultuur en andere interessante werk gerelateerde aspecten. Behalve op TikTok kun je deze aansprekende content ook voor andere sociale media uitingen gebruiken, zoals Instagram Reels en Facebook Reels.

 

2. Visuele content

Gen Z is sterk visueel ingesteld, dus probeer jouw doelgroep te bereiken met visuele content zoals video’s, afbeeldingen en infographics om de juiste boodschap over te brengen. Wees kort, duidelijk en lever snelle informatie zodat zij hierop kunnen anticiperen. Met korte video’s kun je young potentials op een laagdrempelige en authentieke manier kennis laten maken met jouw bedrijf. Zorg voor transparantie en wees eerlijk en oprecht in jouw visuele communicatie. Vermijd hierbij het gebruik van overdreven en schreeuwerige reclame en probeer echte verhalen te delen van bijvoorbeeld jouw medewerkers/collega’s. 

3. Waardering en betrokkenheid

Gen Z heeft een schat aan informatie en is goed geïnformeerd. Zorg er daarom voor dat jouw communicatie- en marketingmateriaal van hoge kwaliteit is en laat zien dat je ze serieus neemt. Dit werkt niet alleen stimulerend bij deze generatie, maar laat ook zien dat je hen waardeert. Onderschat deze doelgroep niet, want ze hebben heel wat kennis en vinden het daarom belangrijk om betrokken te zijn bij het bedrijf. Ze laten graag van zich horen en verwachten ook dat hun stem gehoord wordt. 

4. Ga de interactie aan

Het bereiken van young potentials via sociale media, is ook de mogelijkheid om interactie aan te gaan. Gen Z houdt van interactieve ervaringen, dus overweeg zeker om gebruik te maken van polls, quizzen en andere interactieve content om debetrokkenheid te stimuleren. Stel jezelf open en ga in op hetgeen wat zij willen, want hiermee kun je een groot verschil maken. 

Hulp nodig bij het bereiken van Gen Z? 

Onze experts helpen jou graag bij het opzetten van een aansprekende wervingscampagne om jou ideale doelgroep te bereiken. Neem contact met ons op. 

Wil jij meer weten over Employer Branding en hoe je dit kan inzetten voor jouw bedrijf? Lees dan  hier onze gids 'Hoe begin je met Employer Branding?' 

 

BURO-FOCUS-HIGH-67
over de auteur

Valérie is Online Markteer bij Buro Focus. "Employer Branding is net als een creatieve ontdekkingsreis. Van het delen van mooie verhalen van medewerkers tot het lanceren van aantrekkelijke online campagnes, het is allemaal een onderdeel van jouw branding strategie. Het geeft mij een enorme energieboost om betrokken te zijn bij dit proces. Het is elke keer weer een avontuur. "

Meer weten? Lees de andere blogs

Logo Symplistic

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.