IMG_9311

 “Meer traffic, meer kliks, meer sollicitanten” 

“Werken in de gehandicaptenzorg, en meer specifiek bij Tragel, is enorm leuk. Je doet betekenisvol werk. Dat doe je natuurlijk voor een ander, maar zelf leer je daar ook veel van. Bovendien krijg je alle ruimte om jezelf als professional te ontwikkelen en bieden we opleidingen aan voor zij-instromers in de zorg. Het is die boodschap die we graag met zoveel mogelijk mensen delen, want we hebben tal van vacatures. Om nog meer bekendheid te krijgen als regionale werkgever,  in Zeeuws-Vlaanderen maar met name in Vlaanderen, werken we samen met Buro Focus. Met hun expertise versterken zij onze naamsbekendheid. Het aantal sollicitanten neemt daardoor meetbaar toe.”

De uitdagingen, waar Susan Raas-Smits, HR-adviseur en Eline van Mullem-Badreddine, communicatieadviseur bij Tragel voor staan, zijn groot. Door de krappe arbeidsmarkt en de toekomstige uitstroom van medewerkers die met de pensioen gaan, kampt deze Zeeuws-Vlaamse gehandicaptenzorgorganisatie met een groot aantal openstaande vacatures. “Zeeuws-Vlaanderen vergrijst en ontgroent. Tel daar de verminderde instroom in de zorgopleidingen en de geringe aantrekkingskracht van de regio bij op en je begrijpt dat we iets moeten doen. Arbeidsmarktcommunicatie had om die reden altijd al onze aandacht, maar recent hebben we besloten om meer focus te leggen op goede employer branding. Vanwege onze relatie met Get a Grip en Cows & Stars was het contact met Buro Focus snel gelegd.”

Campagnebeelden voor de wervingscampagne van Tragel, uitgevoerd door Buro Focus.

Aan de slag met wat er is

“Buro Focus begon met het ophalen van informatie, bijvoorbeeld over het werken met onze doelgroep: mensen met een verstandelijke beperking. Gelijktijdig lagen er ook vragen bij ons, bijvoorbeeld over wat wij belangrijk vinden bij onze uitstraling als werkgever. Erg fijn is dat ze begrip hebben voor onze situatie als zorgorganisatie. Met ons budget en de beschikbare mankracht is het een uitdaging  om met een uitgebreide wervingscampagne of employer branding traject aan de slag te gaan. Heel creatief werden bestaande materialen ingezet  zoals de korte video’s met verschillende medewerkers.”

 

Effectief, en hoe!

“De campagne was bijzonder doelgericht en kende verschillende fases: van bewustwording naar  overweging en tot slot naar actie. Als concrete call to action kwamen we op het idee om mensen zich te laten aanmelden voor een kennismakingsavond, op één van zestig locaties van Tragel. Zo konden mensen echt ervaren hoe het werken bij ons is. Buro Focus gebruikte social media en online banners, maar bijvoorbeeld ook advertenties in lokale huis-aan-huis bladen, om deze avond onder de aandacht te brengen. Met resultaat! Op de eerste avond kwamen dertien mensen af. Vier daarvan hebben gesolliciteerd en drie zijn inmiddels gestart. Als je het hebt over effectiviteit, is dat natuurlijk enorm! Logisch dus, dat we hebben besloten om zo’n avond drie keer per jaar te organiseren. Verder werken we samen met Buro Focus aan de content en de planning daarvan. We dragen allemaal ideeën aan, maar zij zorgen ervoor dat het consistent en consequent gedeeld wordt. Hiervoor zitten we één keer per twee weken samen.”
 

Focussen en scherp houden

“De resultaten zijn inmiddels ook online duidelijk zichtbaar. Er is meer traffic op de website, er wordt meer geklikt op de vacatures én, het belangrijkste, we hebben meer sollicitanten. Om die reden zijn we enthousiast en zetten we alles op alles om hieraan een vervolg te geven. Daar komt bij dat de samenwerking met Buro Focus enorm prettig is. Ze zijn proactief, goed bereikbaar en komen hun afspraken na. En ook belangrijk: ze houden ons op een prettige manier bij de les. Het belangrijkste is wel dat ze professioneel zijn en veel kennis in huis hebben. Kennis die wij niet hebben. Om die reden zetten we deze samenwerking graag voort.”

 

P.S. Interesse in werken bij Tragel? Top! Neem dan snel een kijkje op: www.tragel.nl/werken-bij/

Logo Symplistic

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.