SYMACH-LOW-30

‘Je ziet onze regionale naamsbekendheid groeien’

“We merken dat de arbeidsmarkt voor technisch personeel krap is. Het werven van nieuwe collega’s is daardoor lastig. Daar komt bij dat Symach regionaal nauwelijks bekend is als aantrekkelijke werkgever. Onze eigen inspanningen op het gebied van employer branding hadden niet het gewenste resultaat. We misten overduidelijk kennis en ervaring om de juiste doelgroep te bereiken. Toen we ons dat realiseerden, besloten we samen met Buro Focus een employer branding traject op te starten. Daar zitten we nu middenin.”

Ankie de Munter is vanuit haar functie als Culture & People Development Representative verantwoordelijk voor de werving van medewerkers bij Symach in Terneuzen. Dit bedrijf heeft circa 85 mensen in dienst. Samen werken zij aan de ontwikkeling, productie en installatie van palletizers, afzakmachines, interne transportsystemen en wikkelmachines voor uiteenlopende branches. Het bedrijf is wereldwijd actief. “Juist doordat we de wereld als werkgebied hebben, zijn we lokaal minder nadrukkelijk aanwezig. We zitten in een business to business markt en hebben weinig met particulieren te maken. Dat verklaart de regionale onbekendheid met ons bedrijf. Het is goed om te zien dat Buro Focus daarin nadrukkelijk verandering weet te brengen.”  

Campagnebeelden maken tijdens een fotoshoot ten behoeve van de wervingscampagne van SYMACH, uitgevoerd door Buro Focus.

Ambassadeurs voor Symach

“Voor aanvang van het employer branding traject hebben we uitgebreid gesproken met Mieke en later Daphne van Buro Focus. Ook hebben zij uitvoerig gesprekken gevoerd met circa tien collega’s, een dwarsdoorsnede van functies en werkzaamheden binnen ons bedrijf. Zo kregen zij een beeld van onze werkzaamheden en van Symach als werkgever. Deze medewerkers hebben ook meegewerkt aan een fotoshoot voor de campagne en werden zo een soort ambassadeurs voor Symach. Mij viel op hoe goed Mieke en Daphne zich hadden voorbereid. Ze wisten bijvoorbeeld precies hoe wij hier op de werkvloer onze machines opbouwen en hoe onze organisatie in elkaar zit.”

Van start met employer branding

“Naast de interviews met de medewerkers heeft Buro Focus ook een externe marktanalyse van de doelgroep uitgevoerd. Zo achterhaalden ze onder andere welke social media onze doelgroep gebruikt, wat hun interesses zijn enzovoorts. Al deze informatie leidde tot een campagneplan, voor zowel online als offline en de uitvoering daarvan gedurende drie maanden. Er werd een social media layout gemaakt en Google Ads ingezet. Maar we gebruikten bijvoorbeeld ook lichtreclameborden in Terneuzen en we plaatsten een artikel in de lokale huis-aan-huiskrant. Ook verzorgde Buro Focus de ‘Werken bij Symach-website’. Inmiddels hebben we zelf de activiteiten op social media overgenomen. Gelukkig wel met een overzicht van duidelijke rubrieken, die ons door Buro Focus zijn aangedragen. Zo is het voor ons iets makkelijker om wekelijks relevante content te maken, bijvoorbeeld over onze teams en over onze machines.”

 

Groeiende naamsbekendheid

“De eerste evaluatie van het traject hadden we onlangs. Ik vond de cijfers die Buro Focus presenteerde indrukwekkend. Je kunt echt zien dat de interesse voor ons bedrijf groeit. Er is veel doorgeklikt naar onze website en je ziet een duidelijke toename op social media. Jammer is wel dat dit nog niet geleid heeft tot meer sollicitanten. Mieke heeft goed uitgelegd, dat dit een kwestie is van een lange adem. Dat begrijp ik en ik vertrouw haar oordeel daarin volledig. De mensen die wij zoeken hebben vaak al een baan en solliciteren daarom niet zondermeer. Om die reden blijven we doorgaan met dit traject. De begeleiding vanuit Buro Focus daarbij is echt heel goed. De contacten verlopen soepel, gemoedelijk en de lijnen zijn kort. Dat schakelt steeds makkelijk en snel.”    

P.S. Interesse in werken bij SYMACH? Top! Neem dan snel een kijkje op: https://werkenbijsymach.nl 

Logo Symplistic

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.